schrijftips en inspiratie

Schrijftips: abstract of concreet?

Als je schrijft, een verhaal vertelt of uitleg geeft, is het goed om te weten wanneer je concreet en wanneer je abstract moet zijn. Daar zijn geen keiharde regels voor (gelukkig) maar als je je bewust bent van de verschillen, kun je abstracte en concrete...

Lees meer

Kopzorgen: een kop die klikt

Als je het – net als ik – vooral leuk vindt om mooie verhalen of goede blogs te schrijven, is het soms lastig om goede koppen te bedenken die gericht zijn op klikken. Maar een goed blog schrijven dat vervolgens niet wordt gelezen, dat wil je ook niet....

Lees meer

oefening keigoede koppen schrijven

Tijd om een beetje te spelen. Hieronder vind je voorbeelden van titels waar je wel op moet klikken. Er staan ook zogenaamde ‘lijstjes-titels’ tussen. Mensen zijn dol op lijstjes: lekker overzichtelijk en snel te lezen. Ik geef je dan wel een handvat maar...

Lees meer

Sommige mensen kunnen gewoon beter hun mond houden

Vloggen, filmpjes, podcasts… je ziet het steeds meer maar het is niet voor iedereen weggelegd. Als ik video-coach was, zou ik natuurlijk zeggen dat iedereen het kan leren. Dat je over een drempeltje moet – of in mijn geval de Mount Everest – maar dat je...

Lees meer

Ik was een tekstenbroedmachine

“Na uren ploeteren, nalezen en twijfelen, weet ik nog steeds niet of ik een heel goede of heel slechte tekst heb geschreven. Ik zie het gewoon niet meer. Een hulpeloos gevoel. Onprofessioneel. Ik besluit het te versturen als eerste concept waarop geschoten...

Lees meer

Doe jij je wel eens anders voor dan je bent?

Ik ben aan het prutsen aan mijn ‘nieuwe website’ waarop ik alleen workshops en coaching aanbied. Na een hoop gedoe en geduld, begin ik aan de contactpagina, om mezelf helemaal te verliezen in een grappig projectje. Voor ik het weet zit ik in de make-up met...

Lees meer

LOTTY ROTHUIZEN

Online Copywriter en Columnist

Lotty RothuizenLotty Rothuizen
Eigenaar van Schrijven en Schrappen, online copywriter, blogger en columnist.

Lotty heeft haar vakkennis en creativiteit de afgelopen jaren gebruikt om omzet te maken voor haar opdrachtgevers. Geeft deze waardevolle kennis nu ook door.

Schrijft webteksten en blogs in opdracht. Geeft workshops, inspiratiesessies en persoonlijke schrijfcoaching.